Mitől lehet súlyos a koronavírus kimenetele? Így tehetsz ellene!

Mindenki a koronavírus okozta járványról beszél. De senki nem beszél egy olyan “járványról”, ami már évek óta velünk van, és amelyben az esetek száma évről évre egyre csak nő. Egy olyan járványról, amely szoros összefüggésben áll a koronavírussal is.

Ez a “járvány” pedig nem más, mint a krónikus betegségek egyre szélesebb körű előfordulása. Külön kiemelten a magas vérnyomást és más szív-és érrendszeri betegségeket, a II-es típusú cukorbetegséget és az inzulinrezisztenciát, illetve a metabolikus szindrómát.

Ezek a betegségek egy valamiben nagyon hasonlítanak: mindegyik kialakulásában és súlyosbodásában hatalmas szerepet játszik az egészségtelen táplálkozás és az ebből adódó elhízás. Az egészségtelen étkezés az összevissza nassolással és a cukros ételekhez való fordulással pedig a járvány óta csak tovább fokozódott. Hiszen otthon ülve, a társainktól elszigetelten, a bizonytalanság és a vírustól való félelem árnyékában finom ételekkel próbáljuk deríteni a napjainkat.

De hogy mi köze van ennek a koronavírushoz?

Biztosan Te is hallottad már, hogy a vírus főként a beteg, legyengült szervezetekre veszélyes. Ez valóban így is van, ugyanis a CDC adatai alapján a koronavírus-járvány következtében meghaltak 94%-ánál a víruson kívül más krónikus betegség is fennállt. Köztük pedig a leggyakoribb okként valamilyen szív-és érrendszeri betegség, illetve a cukorbetegség szerepelt.

Éppen ezért Te is láthatod, hogy messze nem elég csupán a külső védekezéssel foglalkoznod, mint a maszk hordása vagy a kézfertőtlenítők használata. Ennél sokkal, de sokkal fontosabb lenne az immunrendszered megerősítésén túl a krónikus betegségeket megelőznöd, ha pedig már kialakultak Nálad, akkor kezelned őket.

Ehhez azonban elsősorban a táplálkozásodon kell változtatnod!

Nézzük a legfontosabb pontokat, amelyekre oda kell figyelned:

1. Kerüld a cukrot és a finomított szénhidrátokat!

Valószínűleg nem mondok újat azzal, hogy a túlsúly, az inzulinrezisztencia és a II-es típusú cukorbetegség legfőbb okozója a gyorsan felszívódó cukornak és a finomított szénhidrátoknak a túlzott fogyasztása. Ezek a betegségek pedig mind további következményeket okoznak, mint az érrendszeri károsodások, illetve az immunrendszer gyengülése.

Ezek ebben az időszakban különösen súlyos problémát jelentenek, hiszen innentől kezdve a szervezeted a kórokozókkal is nehezebben veszi fel a harcot, illetve a vírus okozta tünetek és szövődmények ellen sem tud hatékonyan fellépni. Érthető tehát, hogy miért több a krónikus betegséggel küzdők között a halálozás.

Finomított szénhidrátok helyett egyél inkább rostdús, teljes kiőrlésű termékeket, mint a barna rizs, a teljes kiőrlésű kenyér vagy tészta, a rozsos és korpás termékek vagy a zabpehely. Ezek alacsonyabb glikémiás indexük révén lassabban szívódnak fel. Így mind a cukorbetegség és az inzulinrezisztencia megelőzésében, mind pedig a kezelésében jó választásnak bizonyulnak.

Az édesség iránti vágyadat pedig cukor helyett próbáld meg gyümölcsökkel csillapítani! Ha valami gyors nassolnivalóra vágysz, akkor cukorka vagy más cukros étel helyett egy stick Orifit vagy Purfit szuper és egészséges helyettesítő.

2. Le a zsírokkal! Vagy mégsem?

Gyakran hallani, hogy ne együnk olyan zsírosan, mert az egészségtelen, szív- és érrendszeri problémákhoz, illetve elhízáshoz vezet.

Ez valahol igaz is, azonban zsírokra szükségünk van. Sőt, még a szénhidrátok felszívódását is képesek lassítani a cukorbetegség megelőzésében vagy kezelésében. Ám az valóban nem mindegy, hogy milyen zsírokat használsz!

Az állati telített zsírokat valóban érdemes lecsökkentened azzal, hogy a sovány húsokat és tejtermékeket választod.

Ha ezt csökkentetted, akkor mértékkel megemelheted egyes természetes növényi olajoknak a mennyiségét, amelyek jótékony hatásúak. Ilyenek például az omega-3 és az omega-9 zsírsavak, amelyekből sajnos sokan túl keveset visznek be. Pedig ezek kiváló hatással vannak az erekre és még a gyulladást is képesek csökkenteni! A bevitelükhöz egyél többször tengeri halat vagy busát, lenmagolajat, diót vagy olívaolajat.

Nagyszerű nassolnivaló például egy natúr joghurt diódarabokkal megszórva. A dió zsírtartalma ugyanis lassítja a joghurtban található tejcukor felszívódását. Édesítésre pedig ajánlom egy stick Orifit vagy Purfit hozzákeverését!

3. Gyümölcsökkel és zöldségekkel a vírus ellen

A legjobb, ha ezeket az olajokat egy nagy tál salátára locsolod. Hiszen a zöldségek a kicsi energiasűrűségük miatt segítenek az elhízás megelőzésében, magas rosttartalmukkal pedig csökkentik a koleszterinszintet és lassítják a szénhidrátok felszívódását. Ásványi anyag, vitamin- illetve antioxidánstartalmuk pedig erősíti az immunrendszeredet.

Ami azonban a legfontosabb, hogy napi szinten egyél bogyós gyümölcsöket, mint például a bodzabogyó, az áfonya, a ribizli, a szeder vagy a fekete berkenye.

Ugyanis ezek védenek meg leginkább a szív- és érrendszeri károsodástól, amely rendkívül rossz kimenetelt mutat a koronavírussal fertőzötteknél. Napi szintű fogyasztásuk a cukorbetegségben és az inzulinrezisztenciában is roppant fontos, hiszen ezek gyakori szövődménye az érrendszeri bántalom.

A bogyós gyümölcsök a bennük lévő antioxidánsként viselkedő színanyagok révén ugyanis képesek csökkenteni a vérnyomást és regenerálni az ereket. Sőt, még természetes véralvadásgátlóként is működnek érelmeszesedés és trombózisveszély esetén!

Most biztosan megdöbbentél, hogy mégis hogyan egyél napi szinten bogyós gyümölcsöket. Hiszen télen nem is lehet őket kapni, maximum messzi földről, amelyek biztosan vegyszerezve vannak. Azonban még nyáron is a hazai termés is csillagászati áron kapható.

Szerencsére az InnoFit gyümölcs – és zöldségkoncentrátumok rengeteg bogyós gyümölcsöt tartalmaznak, így csupán egy kiskanál vagy egy pohár vízzel mindennap be tudod vinni az ereid számára szükséges mennyiséget. Ismerd meg közelebbről az InnoFit termékek előnyös tulajdonságait!

(A zöld színnel jelölt termék nevére kattintva további információt olvashatsz róla, illetve további kattintással az InnoFit termékek megvásárolhatók.)

Megosztás itt: facebook
Megosztom ezt a cikket
Legnépszerűbb bejegyzések

Ismerd meg a termékeinket!

Tiszta gyümölcs és zöldség.
Sem több, sem kevesebb!

​[Ingyenes email sorozat]

Hogyan tegyél az egészségedért anélkül, hogy napi 5 percnél többet kelljen erre fordítanod?

​A "(T)eszek az egészségemért" INGYENES e-mail ​sorozatban megmutatjuk neked azokat a működő és valós információkat, amivel ezt tényleg meg tudod csinálni.