8 étel mellyel könnyen leküzdheted a cukor iránti vágyad!

A cukor iránti vágy nagyon gyakori eset, főleg a nők körében. Egy kutatás szerint a nők 97%-a, míg a férfiak 68%-a számolt be valamilyen étel iránti vágyról, beleértve a cukor iránti vágyat (PubMed Central).

A vágyat az agyad ébreszti, hiszen „jutalomra” van szüksége, nem pedig a tested kiált táplálék után.

Éppen ezért ez az érzés gyakran túlzott evéshez, vagy magas dózisú kalóriabevitelhez vezet, melynek súlyos következményei lehetnek. Szerencsére azonban vannak olyan megoldások, melyekkel legyőzhetjük az édes étel elfogyasztására irányuló késztetésünket.

Melyek azok? Íme:

1. Gyümölcs

Amikor a legtöbb ember cukor iránti vágyat érez, elsődlegesen valamilyen magas zsír, vagy cukortartalmú étel után nyúl, mint például a csokoládé.

Ha ezeket az egészségtelen ételeket gyümölcsre cseréled, hatékonyan enyhítheted az édes íz iránti vágyad. A gyümölcs természetesen édes, mindemelett rengeteg jótékony növényi vegyületet és rostot tartalmaz, mely hozzájárul a szervezeted normál működéséhez.

Annak érdekében, hogy biztosan legyőzd a jobb válladon csücsülő kisördögöt, válassz picit magasabb cukortartalmú gyümölcsöt, mint például mangót vagy szőlőt.

TIPP: Fogyassz a gyümölcs mellé pár szem diót, mandulát, hiszen ezzel
az egészséges kombinációval még kielégítőbbé teheted a
nassolást és akár még jól is lakhatsz!

2. Bogyós gyümölcsök

Ha fogyókúrázol, vagy cukorbetegség miatt letiltottak a gyümölcsevésről, akkor van egy jó hírem. Nem kell lemondanod róluk, ha bogyós gyümölcsöt eszel.

Az ízük édes, de rendkívül magas rosttartalmuk révén nagyon alacsony cukortartalmúak. Ezenkívül a bogyós gyümölcsök erős antioxidáns és gyulladásgátló tulajdonságokkal rendelkeznek és nagyban hozzájárulnak a krónikus betegségek, például a szívbetegség és a cukorbetegség kockázati tényezőinek csökkentéséhez.

TIPP: Ha rád tör a cukor iránti vágy, szopogass el egy kiskanál
Topform-ot, vagy Purfit-et.

3. Étcsokoládé

A leggyakrabban fogyasztott édességek közé a csokoládét soroljuk. Alacsonyabb cukortartalmú alternatívája, az étcsokoládé, ami egészségesebb döntés lehet a cukor iránti vágy enyhítésében.

Az étcsokoládé több, mint 70% kakaót, valamint Polifenolokként ismert egészséges növényi vegyületeket is tartalmaz. Egyes tanulmányok kimutatták, hogy ezeknek a Polifenoloknak az antioxidáns és gyulladásgátló hatásai javíthatják a szív egészségének markereit.

Ugyanakkor, akárcsak a tejcsokoládé az étcsokoládé is tartalmaz valamekkora mennyiségben cukrot és zsírokat. Ezért fontos, hogy mértéket tarts és a nassolást néhány kocka csokoládéra korlátozd.

TIPP: Remek minőségű kézműves csokoládékat lehet kapni
aszalt gyümölcsökkel. Nagyon finomak, és ebből nagyon kevés is
elegendő! De készíthetsz magad otthon is, ha olvasztasz
étcsokoládét, és meglocsolsz vele mogyorót, diót, vagy bármilyen
aszalt gyümölcsöt.

4. Müzliszeletek

Fontos megemlíteni, hogy nem mindegyik müzliszelet egészséges, ráadásul némelyik kifejezetten sok hozzáadott cukrot tartalmaz. Ha azonban édességre vágysz, van néhány jó, egészségesebb lehetőség.

Próbálj meg olyan müzliszeleteket választani, amelyek teljes kiőrlésű zabpehelyből és szárított gyümölccsel készültek. Ezeknek a szeleteknek magasabb a rosttartalmuk és több jótékony tápanyagot tartalmaznak még akkor is, ha elég édesek.

Vigyázz az olyan termékekkel, amelyek sok, úgynevezett „egészséges” cukrot tartalmaznak, mint például méz vagy agaveszirup. Ezek továbbra is hozzáadott cukornak számítanak és nem feltétlenül tesznek jót a szervezetednek.

TIPP: Alternatív megoldásként készíts otthon saját müzliszeletet.
Tegyél bele szárított bogyós gyümölcsöket, kókuszreszeléket,
valamint különböző magvakat.

5. Aztékzsályamag, másnéven chiamag

A chiamag egy igazi szuperétel, magas mikrotápanyag-tartalmának köszönhetően hatékonyan képes feltölteni a szervezetünk vitaminraktárait. Sokféleképpen felhasználható és egyszerűen beépíthető az étrendünkbe.

A chiamag körülbelül 40%-át úgynevezett oldható rost teszi ki, mely egy zselészerű állagot képezve könnyen magába szívja a nedvességet.

Enyhe dióra emlékeztető íze van, ezért sok ételhez felhasználható, könnyed sütemények, puddingok készíthetőek belőle. Fontos viszont felhívnom a figyelmedet arra, hogy csak és kizárólag kis mennyiségben fogyaszd. Miért? A jótékony hatása átfordulhat ellentétes hatásúra, és a chiamag fogyasztásakor különösen figyelj a folyadékbevitelre, mert a vízmegkötő hatása révén komoly emésztési problémákat, szorulást okozhat.

TIPP: Keverj 2,5 dl natúr joghurtba egy mokkáskanál chiamagot,
valamint egy tasak Orifit-et és élvezd a tápanyagdús puddingod
édeskés ízét.

6. Joghurt

Már említettük, de a joghurt egy rendkívül egészséges nassolnivaló. Magas protein és kálcium tartalommal rendelkezik, ráadásul egy magas fehérjetartalmú görög joghurt elfogyasztása segít az éhségérzetet enyhíteni.

7. Édesburgonya

Az édesburgonya édes ízű és rendkívül tápláló! Elsősorban szénhidrátot, de rostot, valamint számos vitamint és ásványi anyagot is tartalmaz, beleértve az A-, és C-vitamint és káliumot.

Az édesburgonya bevonása az étrendedbe, ellensúlyozhatja az édesség iránti vágyad.

TIPP: Próbáld ki a fahéjba, vagy paprikába hempergetett sült
édesburgonyát köretnek!

8. Zöldség

Kutatások bizonyítják, hogy ha a zöldségfogyasztás nem kielégítő, akkor érezhetünk cukor-vágyat, így ezeknek az étrendedbe történő rendszeres bevonása nagyon hasznos lehet a nassolási vágy megszüntetésében.  

A zöldségek magas rosttartalmúak és alacsony kalóriatartalmúak, valamint sok hasznos tápanyagot és növényi vegyületet tartalmaznak.

Több zöldség fogyasztása valószínűleg az egyik legjobb dolog, amelyet az egészséged megőrzésének érdekében tehetsz. Ráadásul, ha a főétkezéseid mellé is zöldséget választasz köretként, sokkal később leszel éhes a nap folyamán.

A páratlan édes élvezet a legtöbb ember számára jó, ezért nem szabad bűntudatot érezned, ha alkalmanként elkényezteted magad.

Ha azonban azt tapasztalod, hogy rendszeresen valami édesre vágysz, érdemes a listán szereplő egészségesebb lehetőségeket fontolóra venned.

TIPP: Ha rágcsálni támad kedved, akkor ropogtass sárgarépa,
karalábé, vagy zeller szeleteket, vagy zellerszárat. Ha valamilyen
édességet kívánsz, akkor egyél hozzá pár szem diót, 1 kiskanál
szezám -, vagy napraforgómagot.

(A zöld színnel jelölt termék nevére kattintva további információt olvashatsz róla, illetve további kattintással az InnoFit termékek megvásárolhatók.)

Megosztás itt: facebook
Megosztom ezt a cikket
Legnépszerűbb bejegyzések

Ismerd meg a termékeinket!

Tiszta gyümölcs és zöldség.
Sem több, sem kevesebb!

Válságálló Üzleti Modell

Ismerj meg egy teljesen új válallkozási formát!

Készen állsz, hogy a segítségünkkel felépíts egy online vállalkozást?

  • Mindenre megtanítunk
  • Nem kell milliókat befektetned
  • Nem kell alkalmazottakat felvenned
  • Üzleti mentor segíti a napi munkád
  • Készen adjuk a rendszereket

Jelentkezz most az InnoFit csapatába, és egy felvételi elbeszélgetést követően az üzleti mentorod, ha jóváhagyja a kérelmed, akkor azonnal átadjuk az üzleti know-how-t, leülünk Veled tervezni, és elkezdjük a vállalkozásod felépítését!

Jelentkezz az InnoFit csapatába:

A kattintás után megnyílik a bemutató oldal. A jelentkezés nem kötelez semmire.